PASIAUKOJANTIS NUOLANKUMAS

Apaštalų požiūriai prieš Sekmines iš esmės skyrėsi nuo jų pozicijos po Sekminių. Praleidus 10 dienų aukštutiniame kambaryje, įvyko didžiulis pasikeitimas. Luko Evangelijoje pažymima, kad prieš pat Jėzaus mirtį, „tarp jų kilo ginčas, kuris iš jų galėtų būti laikomas didžiausiu“ (Lk 22, 24). Tai, žinoma, neatrodo kaip grupė žmonių, kurie buvo pasišventę atskleisti Kristaus meilę miestams ir miesteliams, kuriuos jie buvo pakviesti pasiekti su Kryžiaus žinia. Tai neatrodo kaip tikinčiųjų grupelė, kuriai patikėta su Šventosios Dvasios galia savo pamokslais apversti pasaulį. Jų mąstyme vyravo asmeninės ambicijos. Skatinami asmeninių interesų, jie daugiau domėjosi, ką gaus sekdami Kristų, o ne save atiduodami nesavanaudiškam tarnavimui. Jie buvo užtikrinti, kad buvo pasiruošę valdyti su Kristumi Jo ateisiančioje Karalystėje, ir kiekvienas norėjo būti pranašesnis.

Petro pasitikėjimas išlindo, kai tvirtai pareiškė, jog jis pasirengęs dėl Kristaus eiti “ir į kalėjimą, ir į mirtį‘‘ (Lk 22, 33). Faktiškai, pagal Mato Evangeliją visi apaštalai išreiškė tą patį arogantišką, savimi pasitikintį požiūrį. Petras tvirtino Jėzui: „Jei man reikėtų net mirti kartu su Tavimi, vis tiek Tavęs neišsiginsiu. Taip kalbėjo ir visi mokiniai“ (Mt 26, 35). Verždamiesi į pirmą vietą, mokiniai nesuprato Evangelijos esmės. Jie atrodė kurti Jėzaus žodžiams: „Ir kas panorėtų būti pirmas tarp jūsų, tebūnie jūsų vergas. Žmogaus Sūnus irgi atėjo ne kad Jam tarnautų, bet pats tarnauti ir Savo gyvybės atiduoti kaip išpirkos už daugelį“ (Mt 20, 27–28).

Sekminės padaro skirtumą

Sekminės viską pakeitė. Per tas 10 dienų aukštutiniame kambaryje mokiniai atidžiai ištyrė savo širdis. Jie suprato savo silpnumą ir maldavo Jo pastiprinimo. Jie suvokė savo silpnybes ir siekė neišsenkančios Jo galybės. Jie pripažino savo savanaudiškumą ir maldavo nusižeminusios nesavanaudiškos Jėzaus dvasios. Aprašydama jų patyrimą Elena Vait teigia:

„Laukdami pažado išsipildymo, mokiniai nusižemino savo širdyse nuoširdžiai atgailaudami ir išpažino savo netikėjimą. Prisiminę Kristaus prieš mirtį išsakytus žodžius, jie geriau suprato jų prasmę. Tiesos, kurios buvo išblėsusios jų atminty, vėl atgijo, ir jie kartojo jas vienas kitam. Jie priekaištavo sau, kad neteisingai suprato tai, ką kalbėjo Gelbėtojas. Prieš jų akis kaip procesija praslinko Jo nuostabaus gyvenimo scena po scenos. Apmąstydami Jo tyrą, šventą gyvenimą, jie jautė, kad joks triūsas nebus per sunkus, jokia auka nebus per didelė, kad tik jie galėtų savo gyvenimu paliudyti Kristaus charakterio gerumą. O, kad būtų galima dar kartą išgyventi tuos trejus praėjusius metus, jie elgtųsi visai kitaip!“ (Apaštalų darbai, 28–29 p.).

Kai apaštalai meldėsi kartu, nužemindami savo širdis prieš Dievą, Šventoji Dvasia atvėrė jų protams nusižeminimo, pasitikėjimo, paklusnumo ir tarnavimo pamoką, kurios Kristus iš jų taip laukė, kad jie suprastų. Mokiniai pasijuto atmestini, kai juos įtikino Šventoji Dvasia. Jie troško, kad galėtų tuos paskutinius tris su puse metų pragyventi iš naujo. Ar jūs kada nors taip jautėtės? Ar jūs kada norėjote sugrįžti ir ištaisyti savo praeities klaidas? Šventoji Dvasia ne tiktai įtikina mus dėl nuodėmės, Ji gydo mūsų sudaužytas širdis. Ji duoda mums viltį. Ji įtikina mus, kad Dievas turi geresnį planą mūsų gyvenimams. Ji įkvepia mus pasitikėti pažadais dėl geresnės ateities.

Pavyzdžiui, paimkime Petrą. Po Sekminių jis buvo visiškai kitas asmuo. Pripildytas Šventosios Dvasios, Sekminių dieną jis pamokslavo galingą pamokslą ir per vieną dieną buvo įtikinti bei pakrikštyti trys tūkstančiai žmonių. Kai žydų vyresnieji mėgino nutildyti jo liudijimą, jis drąsiai pareiškė: „Juk mes negalime tylėti apie tai, ką esame matę ir girdėję“ (Apd 4, 20). Pagyrūnas Petras tapo pasitikinčiu ne savimi, bet Viešpaties stiprybe. Arogantiškasis Petras išmoko nusižeminančio, nesavanaudiško tarnavimo pamoką. Paklausykite jo asmeninio liudijimo: “Ir visi būkite apsivilkę nuolankumu vieni kitiems, nes Dievas išpuikėliams priešinasi, o nuolankiesiems duoda malonę. Tad nusižeminkite po galinga Dievo ranka, kad Jis išaukštintų jus metui atėjus“ (1 Pt 5, 5–6). Nusižeminusios širdys yra širdys, kurias Dievas gali pripildyti Šventąja Dvasia. Tai yra širdys, kurios yra atviros gauti gausius Dievo palaiminimus.

Jėzus: mūsų pavyzdys

Įsivaizduokite Jėzų. Gelbėtojas paliko dangaus šlovę, kad ateitų į nuodėmingą pasaulį. Jis paliko bendravimą su Tėvu, angelų šlovinimą ir dangiškų būtybių garbinimą. Apaštalas Paulius aprašo Jėzaus patyrimą šiais žodžiais: „Jis nusižemino, tapdamas klusnus iki mirties, iki kryžiaus mirties. Todėl ir Dievas Jį išaukštino ir padovanojo Jam vardą, kilniausią iš visų vardų“ (Fil 2, 8–9). Jėzus ne tik tapo žmogumi, Jis tapo ir tarnu. Jis ne tik tapo tarnu, bet tapo paklusniu tarnu. Jis tapo ne tik paklusniu tarnu, bet Jis buvo paklusnus iki mirties. Jis ne tik mirė paprasta mirtim, bet Jis mirė baisia mirtimi už visus, kryžiaus mirtimi. Kristaus mirtis ant kryžiaus davė teisę tapti Vyriausiuoju Kunigu dangaus šventykloje, sėdinčiu Dievo dešinėje. Nuolankus paklusnumas visada duoda teisę didingumui. Dievas išaukština tuos, kurie pasiduoda nuolankumui.

Nusižeminimo apibrėžimas

Nusižeminimas yra meilės tarnavimo požiūris, kuris neiškelia savo svarbumo. Jis visada rūpinasi kitų reikmėmis. Nusižeminančioje širdyje savasis aš nėra visatos centras. Nusižeminimas iškelia į centrą kitus. Jis nusiteikęs davimui ne gavimui. Jis trokšta tik gero kitiems ir neišnaudoja kitų savo labui. Nusižeminimas yra viena iš charakteristikų, kurias Dievas vertina labiausiai. Perskaitykite su malda žemiau pateiktas tris ištraukas ir atsakykite į klausimus:

Tegul nelieka vietos vaidams ar tuščiai puikybei, bet nuolankiai vienas kitą laikykite aukštesniu už save. Ir žiūrėkite kiekvienas ne savo naudos , bet kitų“ (Fil 2, 3–4).

Taigi jūs, Dievo išrinktieji, šventieji ir numylėtiniai, apsivilkite nuoširdžiu gailestingumu, gerumu, nuolankumu, romumu ir kantrumu“ (Kol 3, 12).

Dievas priešinasi išpuikėliams, o nuolankiesiems teikia malonę“ (Jok 4, 6).

1. Ką tai reiškia žmogui „laikyk kitus aukštesnius už save“?

2. Ką reiškia „sielos nužeminimas“? Kaip mes galime „užsidėti“ sielos nužeminimą?

3. Paaiškink, kodėl Dievas „priešinasi išpuikėliams, bet suteikia malonę nuolankiesiems“.

4. Kodėl nuolankumas yra toks svarbus vėlyvajam lietui gauti?

Per ateinančias dienas prašykite Dievo, kad duotų nusižeminusią dvasią. Maldaukite Jo iš širdies išimti išdidumą. Siekite proto, pripildyto troškimo tarnauti kitiems. Leiskite Dievui išimti savanaudiškumą ir šykštumą iš jūsų širdies. Šventoji Dvasia gali atskleisti išdidumą, savanaudiškumą, konkuruojančią dvasią arba troškimą būti pranašesniu. Jei Ji tai padarys, atverkite savo širdį Jėzaus apvalančiai galiai ir prisiminkite, kad Dievas dažnai nužemina mus, prieš mus pripildant – Jis dažnai nužemina mus prieš išaukštinant.

2 dalis: Dievo patarimų apmąstymas

Apgalvodami perskaitykite šią ištrauką iš „Apaštalų darbų“ knygos, 41–44 p.

„Nuo pat pra­džių Die­vas dir­bo Šven­to­sios Dva­sios pa­gal­ba per Sa­vo įran­kius – žmo­nes, kad pa­siek­tų Sa­vo tiks­lą nu­puo­lu­sios žmo­ni­jos at­žvil­giu. Tai at­si­sklei­dė pa­triar­chų gy­ve­ni­me. Ir dy­ku­mos Baž­ny­čiai, Mo­zės lai­kais, Die­vas su­tei­kė Sa­vo Dva­sią: „Sa­vo ge­rą­ja Dva­sia juos ap­do­va­no­jai, kad jie su­pras­tų“ (Ne­h 9, 20). Apaš­ta­lų lai­kais Jis ga­lin­gai ko­vo­jo per Šven­to­sios Dva­sios vei­ki­mą dėl Savo Baž­ny­čios. Ta pa­ti jė­ga, ku­ri pa­lai­kė pa­triar­chus, ku­ri su­tei­kė ti­kė­ji­mo bei drąsos Ka­le­bui ir Jo­zu­ei ir pa­da­rė apaš­ta­liš­ko­sios Baž­ny­čios dar­bą veiksmingą, įkvė­pė iš­ti­ki­muo­sius Die­vo vai­kus ir to­li­mes­niais am­žiais. Bū­tent per Šven­to­sios Dvasios jė­gą tam­siai­siais vi­du­ram­žiais krikš­čio­nys val­diečiai pa­dė­jo pa­ruoš­ti kelią re­for­ma­ci­jai. Ta pa­ti jė­ga do­va­no­jo sėk­mę kil­min­giems vy­rams bei moterims, kurie pir­mie­ji žen­gė šiuo­lai­ki­nių mi­si­jų įtvir­ti­ni­mo ke­liu bei ver­tė Bibli­ją į vi­sų tau­tų bei žmo­nių kal­bas ir dia­lek­tus.

Šiandien Dievas vis dar panaudoja Savo Bažnyčią tam, kad Jo tikslas taptų žinomas žemėje. Mūsų laikais kryžiaus pasiuntiniai keliauja iš miesto į miestą, iš ša­lies į ša­lį, reng­da­mi ke­lią Kris­taus ant­ra­jam at­ėji­mui. Die­vo Įsta­ty­mo ma­tas yra iš­aukš­tin­tas. Vi­sa­ga­lio Dva­sia jau­di­na žmo­nių šir­dis, ir tie, kurie su­re­a­guo­ja į jos po­vei­kį, tam­pa Die­vo ir Jo tie­sos liu­dy­to­jais. Dau­ge­ly­je vie­to­vių ga­li­ma pamatyti, kaip pa­si­šven­tę vy­rai ir mo­te­rys per­tei­kia ki­tiems tą švie­są, ku­rios dė­ka išgel­bė­ji­mo per Kris­tų ke­lias ta­po aiš­kus jiems pa­tiems. Leis­da­mi sa­va­jai švie­sai spin­du­liuo­ti, kaip ir tie, ku­rie bu­vo pa­krikš­ty­ti Dva­sia Sek­mi­nių die­ną, jie gau­na vis dau­giau ir dau­giau Dva­sios jė­gos. Tai­gi že­mė bus nu­tvieks­ta Vieš­pa­ties šlovės.

An­tra ver­tus, yra ir to­kių, ku­rie, užuot iš­min­tin­gai pato­bu­li­nę esa­mas galimybes, bergž­džiai lau­kia kaž­ko­kio ypa­tin­go dva­si­nės at­gai­vos lai­ko­tar­pio, ka­da jų ge­bė­ji­mas ap­švies­ti ki­tus la­bai su­stip­rė­tų. Jie ap­lei­džia da­bar­ti­nes pareigas ir pri­vi­le­gi­jas ir lei­džia pri­blės­ti sa­va­jai švie­sai, laukda­mi to me­to, kai be jo­kių savo pa­stan­gų jie gaus ypa­tin­gą pa­­lai­mi­ni­mą, ku­ris juos pa­keis ir pa­da­rys tin­ka­mus tarnystei.

Lai­kų pa­bai­go­je, kai Die­vo dar­bas že­mė­je eis į pa­bai­gą, nuo­šir­džias atsidavusių, Šven­to­sios Dva­sios va­do­vau­ja­mų ti­kin­čių­jų pa­stan­gas iš tie­sų ly­dės ypa­tin­gi die­viš­kos ma­lo­nės žen­klai. Pa­nau­do­da­mi anks­ty­vo­jo ir vė­ly­vo­jo lietaus, krin­tan­čio Ry­tų ša­ly­se sė­jos bei der­liaus bren­di­mo me­tu, sim­bo­li­ką, žy­dų pranašai kal­bė­jo apie ne­įti­kė­ti­no mas­to dva­si­nės ma­lo­nės at­nau­ji­ni­mą Die­vo Bažny­čio­je. Dva­sios iš­si­lie­ji­mas apaš­ta­lų lai­kais bu­vo anks­ty­vo­jo, ar­ba pir­mo­jo, lie­taus pra­džia, at­ne­šu­si šlo­vin­gų vaisių. Dva­sia iš­liks tik­ro­jo­je Baž­ny­čio­je iki lai­kų pa­bai­gos.

Ta­čiau ar­tė­jant že­mės pjū­čiai, yra pa­ža­dė­ta ypa­tin­ga ma­lo­nė, ku­ri pa­rengs Bažny­čią Žmo­gaus Sū­naus at­ėji­mui. Šis Dva­sios iš­si­lie­ji­mas pa­ly­gin­tas su vėlyvuo­ju lie­tu­mi; ir bū­tent dėl šios pa­pil­do­mos jė­gos krikš­čio­nys tu­ri mels­ti Pjūties Vieš­pa­tį „vė­ly­vojo lie­taus“. At­sa­ky­da­mas „Vieš­pats su­kurs per­kū­ni­jos de­be­sis, gau­siai duos lie­taus“. „Jis […] išlie­jo že­myn jums gau­sų lie­tų – ankstyvuo­sius ir vė­ly­vuo­sius lie­tus“ (žr. Zch 10, 1; Jl 2, 23).

Bet jei­gu Die­vo Baž­ny­čios na­riai šian­dien ne­tu­rės gy­vo ry­šio su vi­so­ke­rio­pu dva­si­nio au­gi­mo Šal­ti­niu, jie ne­bus pa­si­ren­gę der­liaus nu­ė­mi­mo me­tui. Jei­gu jie ne­lai­kys sa­vo ži­bin­tų pa­ruoš­tų ir de­gan­čių, iš­ki­lus ypa­tin­gam po­rei­kiui, ne­gaus pa­pil­do­mos ma­lo­nės.

Tik tie, ku­rie nuo­la­tos gau­na nau­jos ma­lo­nės, tu­rės jė­gą, ati­tin­kan­čią jų kasdieni­nes reik­mes, bei ge­bės ta jė­ga pa­si­nau­do­ti. Užuot lau­kę kaž­ko­kio me­to at­ei­ty, kai vei­kiant ypa­tin­gai dva­si­nei jė­gai jie per ste­buk­lą taps tin­ka­mi sie­loms lai­mė­ti, jie tu­ri kas­dien at­si­duo­ti Die­vui, kad Jis ga­lė­tų pa­da­ry­ti juos Jam tinkamais in­dais. Jie tu­ri kiek­vie­ną die­ną iš­nau­do­ti tar­na­vi­mo ga­li­my­bes, ku­rios jiems pri­ei­na­mos. Jie tu­ri kas­dien liu­dy­ti apie Mo­ky­to­ją, kad ir kur bū­tų – ko­kio nors kuk­laus dar­be­lio sfe­ro­je na­muo­se ar vi­suo­me­ni­nia­me dar­be.

Pa­si­šven­tu­siam dar­bi­nin­kui ži­no­ji­mas, kad pats Kris­tus per Sa­vo gy­ve­ni­mą žemė­je kas­dien ieš­ko­jo Tė­vo, kad gau­tų nau­jos taip rei­ka­lin­gos ma­lo­nės, yra nuosta­bus pa­guo­dos šal­ti­nis. Šis ben­dra­vi­mas su Die­vu įkvėp­da­vo Kris­tų ženg­ti į prie­kį, stip­rin­ti bei lai­min­ti ki­tus. Štai pa­žvel­ki­te, kaip Die­vo Sū­nus pri­klau­pė mels­da­ma­sis Sa­vo Tė­vui! Nors Jis – Die­vo Sū­nus, Jis stip­ri­na Sa­vo ti­kė­ji­mą malda ir, ben­drau­da­mas su Dan­gu­mi, įgy­ja jė­gų at­si­spir­ti blo­giui bei tar­nau­ti žmo­nėms. Kaip mū­sų Vy­res­ny­sis Bro­lis, Jis ži­no po­rei­kius tų, ku­rie, nors yra silpni ir gy­ve­na nuo­dė­mės bei pa­gun­dų pa­sau­ly­je, vis dėlto trokš­ta Jam tar­nau­ti. Jis ži­no, kad pa­siun­ti­niai, ku­rie Jo aky­se tin­ka­mi dar­bui, yra sil­pni, klys­tan­tys žmo­nės; ta­čiau vi­siems, ku­rie vi­siš­kai at­si­duoda Jo tar­nys­tei, Jis pa­ža­dė­jo dievišką pa­gal­bą. Jo pa­ties pa­vyz­dys liu­di­ja, kad nuo­šir­dus, at­kak­lus at­si­da­vi­mas Die­vui per ti­kė­ji­mą – ti­kė­ji­mą, ku­ris ve­da į vi­siš­ką pri­klau­so­my­bę nuo Die­vo ir be­są­ly­giš­ką atsidavimą Jo dar­bui, – už­tik­ri­na žmonėms Šven­to­sios Dva­sios pagal­bą ko­vo­je su nuo­dė­me.

Kiek­vie­nas dar­bi­nin­kas, se­kan­tis Kris­taus pa­vyz­džiu, bus pa­si­ren­gęs pri­im­ti bei pa­nau­do­ti jė­gą, ku­rią Die­vas pa­ža­dė­jo Sa­vo Baž­ny­čiai, nui­mant že­mės der­lių. Kiek­vie­ną ry­tą Evan­ge­li­jos pa­siun­ti­niams pri­klau­piant prieš Vieš­pa­tį bei atnaujinant pa­si­šven­ti­mo Jam įža­dus, Jis už­tik­rins Sa­vo­sios Dva­sios bu­vi­mą kartu su Jos at­gai­vi­nan­čia, ap­va­lan­čia jė­ga. Ženg­da­mi į prie­kį, kad at­lik­tų sa­vo kas­die­nines pa­rei­gas, jie bus tik­ri, jog ne­re­gi­ma Šven­to­ji Dva­sia įga­lins juos bū­ti „Dievo ben­dra­dar­biais““.

3 dalis: Dievo patarimų pritaikymas

Patiriant vėlyvąjį lietų

Per visą istoriją Dievas naudojo žmones, kurie prieš Jį nužemino savo širdis. Kai Dievas suranda žmones, kurie yra susidomėję daugiau Jo šlove nei savo, Jis naudoja juos galingai Jo karalystės išaukštinimui. Kai apaštalai nužemino savo širdis prieš Jo sostą, išpažindami savo nuodėmes, ir atiduodami save Jo valios vykdymui, jie patyrė gausų Šventosios Dvasios išliejimą.

1. Ar yra Šventosios Dvasios gavimas apribotas tam tikru laiko periodu? (žr. Ef 5, 18; Jn16, 7 ir „Apaštalų darbų“, 41–42 p.)

A. „Nuo pat ____________________ Dievas dirbo __________________  ____________________ pagalba per Savo įrankius – žmones, kad pasiektų Savo tikslą nupuolusios žmonijos atžvilgiu.“

B. „Tai atsiskleidė __________________ gyvenime.“

C. „_________________ laikais Jis galingai kovojo per Šventosios Dvasios veikimą dėl Savo Bažnyčios.

D. „Visagalio Dvasia jaudina žmonių širdis, ir tie, kurie sureaguoja į jos poveikį, tampa __________________________________________________________________.

2. Kokį pažadą mūsų Viešpats duoda tiems, kurie „leidžia savajai šviesai spinduliuoti, kaip ir tie, kurie buvo pakrikštyti Dvasia Sekminių dieną“? (Apaštalų darbai, 42 p.).

3. Kodėl kai kuriems bažnyčios nariams nepasiseks gauti Šventosios Dvasios vėlyvojo lietaus? (žr. Mt 25,1–10 ir „Apaštalų darbai“, 42 p.).

4. Kaip Dievas apibūdina ypatingą Šventosios Dvasios išliejimą prieš pat Jėzaus antrąjį atėjimą? (žr. Zch 10,1; Jl 2, 23 ir „Apaštalų darbų“, 42 p.)

Izraelio žemės ūkio cikle ankstyvasis lietus iškrisdavo rudenį, kad sudrėkintų sėklą augimui, tai buvo pirmoji sėja. Vėlyvasis lietus iškrisdavo pavasarį, baigiantis žemės ūkio darbų ciklui, subrandinti sėklą ir paruošti derliaus nuėmimui (Įst 11, 14). Gausus lietus buvo visiems izraelitams matomas kaip Dievo malonės ir palaimų ženklas. Dievo pranašai naudoja vėlyvojo lietaus ženklą, kad pristatytų galingą Šventosios Dvasios išliejimą prieš pat Jėzaus antrąjį atėjimą, jog įgalintų Jo bažnyčią skelbti Jo paskutinių dienų tiesos žinią pasauliui.

5. Kas gaus vėlyvąjį lietų? Kokios yra būtinos sąlygos gauti šį galingą Šventosios Dvasios išliejimą? (žr. „Apaštalų darbų“, 42 – 44 p.)

A. „Tik tie, kurie nuolatos _______________________.“

B. „Jie turi kasdien atsiduoti _____________________.“

C. „Kai krinta vėlyvasis lietus, „Jie turi kiekvieną dieną _________________________.“

D. „Kiekvieną rytą Evangelijos pasiuntiniams _________________________________.“

Kokia privilegija! Kokia galimybė! Dievas trokšta išlieti Savo Šventąją Dvasią su vėlyvojo lietaus galia Savo bažnyčiai jau šiandieną. Ar jūs atversite savo širdis dabar ir paklausite Dievo, ar yra kas nors jūsų gyvenime, kas sulaikytų jus nuo pilno Šventosios Dvasios gavimo šiandieną?