Perskaitykite 1 Tes 4, 4–5. Kokią žinią įžvelgiate šiose eilutėse? Ką jos sako jums asmeniškai?
Nors moralės filosofai, aptarti 3 pamokoje, kritikavo daugelį lytinio nesaikingumo apraiškų, Pauliaus laikais pagoniškoje visuomenėje buvo mažai arba visai nebuvo lytinių santykių apribojimo. Anot gerai žinomo pagonių oratoriaus Cicerono: „Jei yra manančių, kad jaunimui turėtų būti uždrausta turėti reikalų su kurtizanėmis (prostitutėmis), toks asmuo be abejonės yra itin asketiškas… tačiau jo nuomonė prieštarauja ne tik šio amžiaus teisėms, bet ir mūsų protėvių papročiams bei nuolaidoms. Kada tai nebuvo įprasta? Kada už tai buvo kaltinama? Kada tai buvo draudžiama?“ (Cituota Abraomo Malherbe, The Letters to the Thessalonians, The Anchor Bible, t. 32B (Niujorkas: Doubleday, 2000), p. 235.
Šiandieniniame pasaulyje lytinių santykių apribojimas daugeliui yra nemalonus. Jie mano, kad tokios ištraukos, kaip 1 Tes 4, 4–5, buvo aktualios daugiausia kažkuriuo kitu laikmečiu ir kitoje vietoje. Tačiau senovės pasaulyje lytinių santykių apribojimų buvo ne daugiau nei šiandien. Pauliaus žinia platesnei visuomenei būtų buvusi ne labiau priimtina, nei dabar.
Pauliaus sprendimas lytinių santykių nesaikingumui buvo tai, kad kiekvienas žmogus turėjo laikyti savąjį indą (1 Tes 4, 4). Žodis laikyti graikiškai paprastai reiškia „įsigyti“. Ką tiksliai reiškia „įsigyti savąjį indą“ – neaišku. Jeigu žodis indą reiškia moterį (senovėje taip apibūdinti moterį buvo įprasta; žr. 1 Pt 3, 7), apaštalas turėjo galvoje, kad kiekvienas žmogus turėtų garbingai vesti, siekiant išvengti paleistuvystės.
Tačiau daugumoje šiuolaikinių vertimų žodis indas yra taikomas žmogaus kūnui. Tokiu atveju posakis „laikyti savąjį indą“ reikštų „valdyti savo kūną“.
Bet kuriuo atveju Paulius susidūrė su moraliniu to amžiaus palaidumu. Krikščionys neturėtų elgtis kaip pagonys. Tai, kas priimtina platesnėje visuomenėje, neturi tapti matu mums. Lytinis gyvenimas yra šventas dalykas, skirtas susituokusiems vyrui ir moteriai. Paulius pabrėžė 1 Tes 4, 6, kad lytiniai santykiai negali būti atsitiktinis dalykas. Kai į lytinius santykius įsitraukiama neatsižvelgiant į Dievo nustatytas normas, tai neišvengiamai pakenks. Kas nėra matęs kitų arba savo gyvenime, kokia griaunanti gali būti ši dovana, jei ja piktnaudžiaujama?