ŠVENTAS GYVENIMAS II

Toliau tyrinėkite: „Meilė yra tyras ir šventas principas, o gašli aistra nepripažįsta santūrumo ir nesileidžia būti valdoma proto. Ji akla pasekmėms; ji neleidžia mąstyti apie priežastis ir padarinius.“ (E. Vait, „Mind, character, and personality“, t. 1, 222 p.)

„Meilė yra tyra ir šventa. Tačiau natūrali širdies aistra yra visai kitas dalykas. Tyra meilė Dievą įtraukia į visus planus ir puikiai dera su Dievo Dvasia, o aistra yra užsispyrusi, skubota, nepagrįsta, nepaisanti susivaldymo, daranti pasirinkimo objektą stabu. Elgesyje to, kuris tikrai myli Dievą, bus matoma Dievo malonė (E. Vait, „The Advent Review and Sabbath Herald“, rugsėjo 25, 1888.)

„Tie, kurie nenori tapti šėtono kėslų aukomis, turi budriai saugoti įėjimus į sielą, jie turi stengtis neskaityti, nežiūrėti ir nesiklausyti to, kas sukelia netyras mintis. Protui nevalia leisti nė retsykiais nuklysti į tas temas, kurias pasiūlo sielų priešas. Širdį dera ištikimai saugoti, nes blogybės pažadins vidinį blogį, ir siela nuklys į tamsą.“ (E. Vait, Apaštalų darbai, 385 p.)

1. Knygoje „Apaštalų darbai“ 385 p. E. Vait rašė apie tai, kad reikia „saugoti įėjimus į sielą“. Kaip tikintieji tai gali daryti praktiškai? Kaip tai veikia mūsų pasirinkimus, susijusius su pramogomis ir švietimu?

2. 1 Laiške tesalonikiečiams Paulius dažnai vartojo frazę „daugiau pažangos“, aprašydamas augimą ir krikščionišką elgesį. Ką bažnyčia gali daryti, kad skatintų vis didesnę pažangą?

3. Jeigu jaunas žmogus paprašytų pateikti bent dvi praktines priežastis, kodėl jis turėtų susilaikyti nuo lytinių santykių iki vedybų, ką pasakytumėte ir kodėl?

Santrauka: Pirmose dvylikoje 4 skyriaus eilučių Paulius sprendė pačias sudėtingiausias problemas, su kuriomis susiduriama daugelyje bažnyčių, ypač miesto bažnyčiose. Lytinis gyvenimas yra labai privatus reikalas, tačiau nespręsdama lytinių santykių amoralumo klausimo bažnyčia labai rizikuoja. Taip pat svarbu tai, kokią bažnyčią mato ją supantis pasaulis. Pauliaus gairės šiais klausimais yra tokios pat svarbios šiandien, kaip anuomet